Jump to content

Evenement Open vizier


ervani

Recommended Posts

Direct na het openen van dit sub-forum is wederom bevestigd dat er binnen ons kleine land grote meningsverschillen spelen. Vaak persoonlijke 'vetes' en onenigheden die een stevige stempel drukken op de sfeer op de diverse fora.

 

De groepen lijken verdeeld en staan vaak lijnrecht tegenover elkaar. Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee want dat is in dagelijks leven niet anders, daar hoeft men ook niet met Jan en alleman vrienden zijn. Dat klinkt allemaal lekker als je in Utopia leeft, maar daar wonen wij niet wij wonen in Nederland.

 

Het wordt voor mij (en waarschijnlijk ook anderen) wel een probleem als bepaalde mensen zich verschuilend achter de veilige anonimiteit van een forum ruzie zoeken met andere mensen. Zelf ervaar ik het als bijzonder laf als men elkaar via het internet voor van alles en nog wat uitmaakt terwijl men:

 

1. elkaar helemaal 'reallife' kent

2. als men zich verschuilt achter de veilige barricades van de veilige groep, waar is de eigen mening?

3. mensen zich schuldig maken aan stemmingmakerij

4. mensen zich aantoonbaar schuldig maken aan machtsmisbruik, de macht waarover men beschikt door de positie die men binnen een bepaalde groepering inneemt

 

Persoonlijk heb ik mensen meer dan eens uitgenodigd voor een reallife persoonlijk gesprek, een zogenaamd gesprek onder vier ogen. Helaas is tot op heden nog niemand ingegaan op een dergelijk verzoek. Dit heeft volgens mij veel, zo niet alles te maken met moed. De moed om zichzelf in reallife in het bijzijn van andere mensen op een zelfde manier uit te spreken over andere personen.

 

Misschien ben ik naïef met het initiatief om een meeting te organiseren waarbij men elkaar eens face-to-face kan zeggen wat de problemen (met elkaar) zijn. Ik wil echter wel een kans creëren en bieden om elkaar toch eens in het echt te spreken.

 

Vandaar dat ik aandacht vraag voor het volgende evenement

Event: Open vizier

Locatie: Militaire Luchtvaart Museum (Soesterberg)

Tijd: 13.00 uur

Datum: 20 december

Meetingpoint: F-16 in Vreeburghal

 

Sleutelwoorden:

Openheid, eerlijkheid, goed gesprek, geen potje ruzie zoeken, respect etc. Kortom kom daar nu niet heen met een adrenaline level dat vliegers kennen die in een luchtgevecht zitten. Kom daar heen om gewoon een normaal gesprek aan te gaan.

 

Voor iedereen de kans om zich uit te spreken, als je iets te klagen hebt doe dat tijdens deze meeting, zo niet zwijg dan voor altijd als het gaat om persoonlijke vetes!

Link to comment

Event gaat niet door ivm de weersverwachting voor morgen. Erg veel sneeuw en gladheid. Ik ga mijn mooie Saapie en vooral mijn leven niet op het spel zetten voor een meeting waar weinig animo voor is.

 

Ik ga gezien het ontbreken van belangstelling ook geen tweede poging ondernemen om een dergelijke meeting op te zetten.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...