Jump to content

Foto's geocache voor andere doeleinden


FunnyCaching

Recommended Posts

Beste forum leden,

 

Voor het plaatsen van geocaches heb ik de regelmatig contact met de gemeente omtrent toestemming voor het plaatsen van geocaches.

Bij een nieuwe aanvraag van een geocache heb ik de vraag gekregen of de gemeente enkele foto's die geplaatst zijn bij andere caches mogen gebruiken. (heb nog geen idee voor welk doeleinde, maar ik vermoed voor promotie van het nieuwe park waar ze liggen)

Zijn er richtlijnen van Groundspeak die hier iets over melden? Ik kan het niet vinden op het internet, maar kan me best voorstellen dat hier in het kader van privacy beperkingen op gelden.

 

Alvast bedankt!

 

FunnyCaching

Link to comment

Tamelijk simpel: Groundspeak heeft hier niets mee te maken.

De enige die toestemming kan geven is de fotograaf (die heeft het auteursrecht) tesamen met de eventueel geportreteerde persoon op de foto (ivm portretrecht).

Dus als het jouw foto's zijn kun je de gemeente toestemming geven om ze te gebruiken. Je hebt dan ook recht op een vergoeding voor het gebruik; dus is het belangrijk om te weten waarvoor de gemeente ze wil gebruiken: website, flyer, huis-aan-huis krant, gemeentebrochure....)

Edited by Kalkendotters
Link to comment

Uit de guidelines:

 

Images and text on a cache page are user-generated content. As such, Geocaching HQ cannot give permission to use them. To get permission, try contacting the player who posted the photo or text via their Public Profile.

 

To access their profile, you can select the hyperlink next to "A Cache By" at the top of the geocache details page. (Note: You may need to create a free basic membership on Geocaching.com to be able to use the message tool on their profile.)

De gemeente zal dus elke cacher persoonlijk moeten benaderen om de foto's te mogen gebruiken.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...