Jump to content

Event: 25 Jaar 'het Flevo-Landschap'


Z3nuw&

Recommended Posts

De eerder gehouden cacheleggersdag bij het Flevo-Landschap heeft een vervolg gekregen: op 25 september wordt het 25-jarig bestaan gevierd met een familiedag.

Deze staat in het teken van geocaching / schatzoeken en er zullen caches worden gepubliceerd die enigszins aangepast ook door gezinnen gedaan kunnen worden. Het is de bedoeling dat de geocachers die op het event afkomen mee lopen met de gezinnen en uitleg over de hobby geven.

 

Er worden door Globalcaching ook workshops georganiseerd, een beginners workshop geocaching: aanmaken account, caches op de website zoeken, cache in het echt zoeken en weer online loggen.

Daarnaast een doorlopende workshop met de tools die Globalcaching.eu heeft ontwikkeld.

 

Meer informatie: http://coord.info/GC2TM14

Link to comment

Graag wil ik dit draadje even opnieuw onder de aandacht brengen.

 

Op 25 september wordt op 4 lokaties in Flevoland (Natuurpark Lelystad, Reve-Abbertbos, Pampushout en Schokland) een familiedag georganiseerd door het Flevo-Landschap.

Geocaching is de grote activiteit van die dag waarbij het de bedoeling dat families met kinderen kennis kunnen maken met onze hobby.

Daarvoor wordt de hulp ingeroepen van geocachers die uitleg willen geven over de hobby en een route willen meelopen. De route kan door niet-geocachers gedaan worden met een ter beschikking gestelde GPS waarin de waypoints zijn voorgeprogrammeerd, er wordt dan met een invulkaart gewerkt die aan het eind van de route een goodie oplevert.

Voor de 'ervaren' geocachers zijn de routes beschikbaar in de daadwerkelijk te publiceren vorm. In alle vier de gebieden zal minimaal één nieuwe route (multi cache) worden aangeboden.

 

Bovendien verzorgt globalcaching.eu in het Natuurpark Lelystad een aantal workshops:

voor beginnende geocachers (hoe maak ik een account aan, waar vind ik een interessante cache, hoe vind ik de cache zelf - het veldwerk is dus ook onderdeel van deze workshop - en het uiteindelijke loggen op de site van geocaching.com)

gevorderde geocachers kunnen alles te weten komen over de tools die door globalcaching.eu ontwikkeld zijn, waaronder de globalcaching tool, CCC en de Geocache Submitter.

 

Voor meer informatie: http://coord.info/GC2TM14

Link to comment

default_xml_flevolandschap.jpg

Op 25 september aanstaande is er een event, georganiseerd door lokale geocachers en globalcaching in samenwerking met het Flevolandschap!

Het is een echte gezinsdag waar ervaren geocachers en potentiële nieuwe geocachers samenkomen. Het is een event met veel leuke activiteiten voor kinderen (spelletjes als spijkerslaan, reuzemikado, een steltlooprace. Kinderen kunnen ook natuurschilderijen maken, of een vogelhuisje. Alle activiteiten zijn gratis. Van de natuurschilderijen en vogelhuisjes is de voorraad wel beperkt.)

 

Kortom, een leuke middag om bij aanwezig te zijn! Het event is gratis (behalve 3 euro parkeergeld bij 1 van de locaties waar het event plaatsvindt). Op deze dag worden op verschillende eventlocaties nieuwe caches gepubliceerd en dezelfde caches worden in ander formaat ook aangeboden aan de meer onervaren potentiele cachers. Het leuke is dat je (als je dat leuk vindt) als geocacher andere mensen kunt begeleiden bij het lopen van een geocache route.

Steekwoorden voor deze middag zijn: ontmoeten, kennis en ervaringen uitwisselen, plezier en natuurbeleving. Er zijn ook workshops (voor de meer onervaren potentiele geocachers en voor de meer ervaren geocachers v.w.b. tooling) georganiseerd door globalcaching.

 

Schrijf je ook in voor het event, je bent van harte welkom: eventpagina

 

- Hemma

Edited by De broekies
Link to comment

Wat een pr8ige dag! Naar mijn idee (en de inmiddels vele logjes die ik lees) een zeer geslaagd event!

De samenwerking met het Flevo-Landschap ten top zou ik zeggen. Er waren op vier lokaties in de provincie Flevoland door de lokale cachers een aantal routes uitgezet. Dit zijn echte geocacheroutes die vandaag voor de familiedag een tikje aangepast zijn. Daardoor konden de bezoekers van het jubileumfeest de route met een door het Flevo-Landschap uitgeleende GPS de route ook volgen.

Na het vinden van alle aanwijzingen kon er door de deelnemers een echte schat worden gevonden. Vele kinderen heb ik met blijde gezichten de kist open zien maken en er een prachtige goodie uit zien halen.

Er waren meer activiteiten voor de kinderen, zoals steltlopen, mega-mikado, knapzak maken en vogelhuisje in elkaar zetten.

Ook het weer was ons enorm goed gezind, een uitbundig stralende zon en daardoor veel bezoekers.

 

Iedereen die eraan meegeholpen heeft en die erbij aanwezig wilde zijn: enorm bedankt!

Hopelijk kan dit een voorbeeld zijn van hoe geocachers met natuurorganisaties kunnen samenwerken en zo een zeer geslaagde dag neer kunnen zetten.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...