Jump to content

Wie gaat er mee op Leap day :-)


Wad-Seekers

Recommended Posts

Hoi,

in de net verschenen Groundspeak nieuwsbrief roept Groundspeak iedereen op om te gaan cachen op Leap day.

Ik heb daar wel zin in. Wie wil er mee?

Ik heb de hele dag tijd. Ik moet uiterlijk 17.30 weer terug zijn op het thuishonk in Deventer.

 

Uit de nieuwsbrief:

February 29 - This Day in Geocaching History

 

In the 11 years and 9 months since the first geocache was placed, there is single date on which only a small fraction of geocachers have ever logged a cache. We suspect that's because this particular date has only happened twice in geocaching history; it's February 29, also known as leap day.

 

Given our penchant for all things that leap (frogs, horses, excited geocachers), we wanted to mark the third leap day in geocaching history — February 29, 2012 — by seeing how many accounts can log a cache that day.

 

Last February 29, way back in 2008, 36,696 distinct accounts logged an "Attended" or "Found it" on a cache. Given the growth of the geocaching community since then, we think we can double that number this year. But 73,392 distinct accounts logging a cache is a lofty goal; it's the second highest number of accounts to log a cache in a single day. The current record, 78,313, was set on 10/10/10. Considering that 10/10/10 was a Sunday and February 29 will be a Wednesday, it is going to require a huge push to reach our goal.

 

So, talk to your fellow geocachers, your friends, and your co-workers about going geocaching (and logging their find) on February 29. In order to count toward the goal, people only have to log a single cache.

 

Everyone who logs a "Found it" or "Attended" this February 29 will receive the Leap Day Souvenir on their profile. As an added bonus, Premium Members who love to look at their "finds by date" statistics most likely see a blank square on the calendar on February 29. This is your chance to fill in the square —the 366th day of geocaching!

Link to comment

Ik was al van plan om op 29 februari te gaan cachen. Twee redenen: mocht ik ooit de matrix met found dates willen volmaken, dan zou ik het vervelend vinden als 29 februari het struikelblok zou blijken te zijn; en ik heb dan de auto van m'n ouders en ben dan in een provincie waar ik nog nooit gecached heb. Dus dat zijn mooi twee vliegen in 1 klap wat mij betreft. Dat GS er ook nog eens blij van wordt, maakt voor mij niets uit, maar is voor hen mooi meegenomen ;)

Link to comment

Het staat al een tijdje op mijn agenda als cachedag, hoewel ik wel gewoon moet werken. Dus het worden één of twee oppikkers, ik heb er in de buurt bewust nog een paar niet gedaan :rolleyes:. Zoals al hierboven gezegd wil ik niet dat 29 februari die ene dag wordt die ervoor zorgt dat de cachedagenmatrix niet vol is (hoewel ik er nog wel aardig wat moet, maar dat moet binnen 4 jaar wel lukken denk ik).

Link to comment

Ik ga waarschijnlijk ook cachen.

Woensdag is tegenwoordig 1 van mijn weekeinddagen, dus ik heb de hele dag.

 

Misschien dat ik wel richting het zuiden kan komen om in de buurt van Veghel te gaan cachen (woon zelf in Tiel).

Ik ben alleen wel afhankelijk van het OV en OV-fiets om op locatie te komen. Misschien iets in Den Bosch?

Link to comment

Den Bosch is voor mij helaas geen optie, ik ben afhankelijk van mijn ligfiets en dat betekent dat alleen dicht bij huis een optie is. Veghel is groot en zelfs niet heel Veghel is haalbaar. Ik heb nog een optie open staan, iemand die heel misschien wel mee wil met een auto. Dan worden de mogelijkheden ruimer natuurlijk, maar die kans is klein.

 

Dus eigenlijk zoek ik iemand die op de fiets of te voet een cache IN Veghel mee wil doen. En het geen probleem vind als mijn dochter van 8 mee gaat.

Link to comment

In het Haarlemmermeerse bos heb je een leuke multi het Sesamstraatbos.

Daarbij kun je inmiddels een hele reeks traditionals rond de plas meenemen.

 

Je kunt natuurlijk ook gaan puzzelen aan Dear Watson, Keukenhof! of een van de breinbrekers vsn Roger&Yvonne.

 

Als je meer in bent voor een duinwandeling kan ik Asterix en de ontvoering van Walhalla, Liebe im Krieg of Middenduin aanraden.

 

Veel plezier, de 29e.

 

NB zelf heb ik Geocache Junkie op het oog voor die dag.

Link to comment

Den Bosch is voor mij helaas geen optie,...

 

Dan gaat het met OV voor mij niet op een leuke manier lukken.

Ik bedenk me alleen net dat ik ergens rond die tijd waarschijnlijk een auto te logeren krijg.

Als schrikkeldag hierbij zit, is het wel te doen.

Ik zoek het binnenkort even uit en dan volgt er wel een PB (ongeacht of ik wel of geen auto heb).

Link to comment

Als iemand nog leuke tips heeft in de buurt van Schiphol (...).

In de buurt van Schiphol moet je zeker Snoesvogel (GC2CCWT) doen!

 

Even opletten, de Snoesvogel is momenteel in onderhoud. Hopelijk doet -ie het weer over een maandje! :D

Helaas duurt het zeker nog twee weken voor de Snoesvogel weer 'in de lucht' is... Ik ga naar het Sesamstraatbos kijken. Klinkt in ieder geval leuk! De Snoesvogel probeer ik dan wel op de ochtend van de dag dat ik de auto weer terug moet geven

Edited by Fotogravin
Link to comment

Ik heb gisteren heerlijk gewandeld in het Haarlemmermeerse bos. Nog bedankt voor de tip! Het was er heerlijk rustig toen ik om 7 uur begon met de wandeling. Heb genoten van het vogelconcert dat in alle hevigheid losbarstte. Halverwege de wandeling werd het wel ietsjes drukker. Alleen bij de laatste cache van het Rondje Plas heb ik even een omtrekkende beweging moeten maken vanwege dreuzels. Zou ik vaker moeten doen, zo vroeg een multi wandelen ;)Zie het alleen niet gebeuren. Zo vroeg opstaan en dan eerst een eindje reizen voor ik in een bos ben met een multi die ik nog niet gedaan heb

Link to comment

Helaas heb ik door omstandigheden niet kunnen cachen. Dat helaas geldt gelukkig alleen maar voor het niet kunnen cachen, de onverwachte omstandigheden waren wel leuk.

Dan maar vier jaar wachten om deze datum ingevuld te krijgen...

Edited by Arsari_NL
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...