Jump to content

Contact met CO


divekoa

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben een beginnend cacher en zie af en toe bij een log staan dat ze ( bij problemen tijdens het cachen) contact hebben gehad met de cache legger. Ze kregen dan ook een sms terug.

Hoe doe je dat?

Ik heb al eens een email via de website naar een CO gestuurd, maar daar heb ik nooit antwoord op gekregen.

 

Alvast bedankt!

Koa

Link to comment

hoi,

als je de co een bericht wilt sturen doe je dat

- onder de cache naam staat " dit is en cache van ............., je clict daarop en je hebt zijn gegevens ( stuur bericht naar ........

- Als je geen bericht terug krijgt kun je ook een bericht sturen naar de cachers die de cache al gevonden hebben. Kijk onder aan de cache pagina naar de logs ( cachers die de cache gelogd ( gevonden hebben)

Link to comment

Soms is het nummer van de CO te achterhalen in de hints.

Als je een Android smartphone hebt kan je via CCC ook het een en ander achterhalen.

Anders kan je zoals je zelf al aangeeft een email via de website sturen en hopen dat de CO snel reageert. Toevallig pas moeten doen bij een nachtcache in Alkmaar. Binnen 5 minuten had ik de CO aan de lijn.

Link to comment

Voor een aantal jaren terug was er een zogenaamde noodlijst daar kon iedereen zijn of haar telefoon nummer opzetten zodat je ingeval van bv een ongeluk een cacher in de buurt kon bellen.

Persoonlijk denk ik dat d meeste belletjes via deze noodlijst waren voor hintjes.

En wat natuurlijk heel belangrijk is : hoe langer je dit spelletje speelt hoe groter je netwerk is en hoe meer telefoonnummers je hebt. ( lijkt de echte wereld wel )

Link to comment

En wat ook heel belangrijk is als je een mail stuurt naar een CO, is dat je het hokje hebt aangevinkt onder het bericht dat je je e-mail adres meestuurt. Want als je dit niet doet, dan kan de CO niet direct op je mail reageren maar moet hij/zij helemaal je profiel gaan opzoeken op de website en zijn antwoord nog een keer intikken etc. En dat laatste gaat een CO natuurlijk niet doen.

 

En geef verder ook duidelijk aan in je bericht om welke cache het gaat (GC-code/naam), want een CO kan meerdere caches hebben en weet anders dus niet om welke cache het gaat. Veel cachers gaan namelijk via een cache pagina naar het profiel van de CO en denken dan dat er allerlei info over de cachepagina waar ze net waren wordt meegestuurd in het bericht, maar dat is dus niet het geval.

 

En nog een laatste tip: stuur geen vraag "even snel" via je smartphone in een soort sms-taal waarbij de CO moet gaan ontcijferen wat je nou bedoelt. Gewoon een nette vraag met daarbij duidelijk aangegeven wat je al geprobeerd hebt, i.p.v. "yo heb alles geprobt maar kom niet uit, help u mij". Dat laatste klinkt misschien raar, maar neem van mij aan dat CO's af en toe de meest idiote berichten krijgen en die verdwijnen vanzelfsprekend direct in de prullenbak (of gaan mee naar een event om met z'n allen nog even een keer extra om te lachen).

 

En natuurlijk kan het voorkomen dat je geen reactie op je mail krijgt, CO's zijn ook maar mensen. De meeste zullen je graag willen helpen, maar een enkeling heeft er gewoon geen zin in. Maar ook diegenen die je willen helpen hebben soms drukke perioden en/of zijn op vakantie en dan glipt er wel eens een mail tussendoor in de bergen mail die iedereen tegenwoordig wel ontvangt, of zijn andere dingen even belangrijker op dat moment. Dus krijg je geen reactie, probeer het dan een weekje later gewoon nog eens.

 

En mocht een CO dan nog niet reageren, dan kun je natuurlijk ook nog contact opnemen met een van de laatste cachers die de betreffende cache hebben gedaan. Die kun je gewoon dezelfde vraag stellen als aan de CO, maar zet er dan wel even bij dat je het al aan de CO hebt gevraagd maar dat die niet heeft gereageerd. Dat laatste vind ik zelf altijd belangrijk, want de eerst aangewezen persoon voor hulp is de CO, die weet immers het beste waar mensen tegenaan lopen en welke hints/hulp kan worden gegeven om het op te lossen. En als hij/zij die vragen niet krijgt, dan weet hij ook niet precies wat er aan de hand is, of dat er wellicht ondertussen iets is veranderd (info voor een puzzel, iets mis met een waypoint etc.) waar hij geen weet van heeft.

Link to comment

Hallo,

 

Bedankt allemaal voor de snelle reacties!

Ik ben een heel stuk wijzer geworden.

Ik hoop natuurlijk niet veel gebruik te maken van het vragen van hints, maar als beginner snap je de meeste puzzels nog niet zo en lijkt het me wel handig!

 

Dit weekend ga ik met mijn gezinnetje nog maar wat meer ervaring opdoen ;)

 

Groetjes!

Link to comment

En wat ook heel belangrijk is als je een mail stuurt naar een CO, is dat je het hokje hebt aangevinkt onder het bericht dat je je e-mail adres meestuurt. Want als je dit niet doet, dan kan de CO niet direct op je mail reageren maar moet hij/zij helemaal je profiel gaan opzoeken op de website en zijn antwoord nog een keer intikken etc. En dat laatste gaat een CO natuurlijk niet doen.

 

Dit klopt, maar persoonlijk vindt ik het onbeschoft als een CO dan niet terugschrijft. De optie is er niet voor niks, want niet iedereen wil graag zijn/haar e-mail adres prijsgeven, en naar mijn mening dient een CO deze wens te respecteren. Een goede CO doet dat wel, en bij de caches van de CO's die te lui zijn, zie je vaak genoeg de problemen omtrent de cache zich opstapelen (voorbeelden genoeg hier in het zuiden des lands).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...