Jump to content

Fin-bluetooth-cache


esasuuronen

Recommended Posts

Moro!

Hello!

 

Minulle tuli idea, että tekisin geokätkön bluetooth laitteen avulla.

I have come idea, that I do geocatch with bluetooth device.

 

Tarkoituksena olisi että lopullinen kätkön tunnistus tapahtuisi kännykällä bluetoothin avulla.

The idea is to that the final catch identify happening with mobile phone and bluetooth connection.

 

Ja kätkö rekisteröidään löydetyksi vain geokätkösivulla.

And catche register to find only geocatch page.

 

Miltä kuulostaa, kannattaako kehittää asiaa käytännön tasolle?

How that sounds, do I make that practical level?

Link to comment

No mikä ettei, kannattaa ainakin kehitellä ideaa. Olen lukenut "teknokätköstä" jossa purkin sijainnin paljastava laserledi aktivoidaan TV:n kaukosäätimellä!

Uudet ideat ovat aina tervetulleita.

Vaikka kaikilla ei sinihammasta olekkaan niin en katsoisi sitä rajoittavaksi tekijäksi, nytkin Suomessa on muutama mysteerikätkö joita knowhown puutteessa tuskin koskaan tulen ratkaisemaan vaikka ne joillekin ovat selvää pässinlihaa.

Link to comment

Bluetooth-kätkö olisi tälläinen.

Minulla on nyt sellainen viallinen bluetooth-handsfree kuuloke.

 

Tuo toimii muuten mutta ei enään järkevästi tuossa alkuperäisessä toiminnassa.

Nyt ajattelinkin tehdä kätkön niin että tuo kuuloke ja pirun iso akku/tai verkkovirtalähde mahdollisuus on sijoitettu annettuihin geokätkökoordinaatteihin.

 

Kuuloke on kätketty niin ettei sitä pysty löytämään, ainoastaan tunnistamaan bluetoothia tukevalla kännykällä tai muulla laitteella esim.läppärillä.

 

Kun tuon kuulokkeen löytää niin se näkyy tyyppimerkinnällä esim.(er-h3) bluetooth-vastaanottimessa.

 

Rekisteröinti tuosta joka tapauksessa pitää tehdä geokätkösivuilla, eli en näe aiheelliseksi järjestää paikanpäälle vierailuvihkoa.

 

Tuon kätkön etu olisi se että suurella todennäköisyydellä tuo jää geojästeiltä rauhaan.

 

Markkinoilla on jo todella edullisia bluetooth laitteita joista voisi kyhätä vaikka millaisia kätköjä.

Tuossa halvimmasta päästä n.14€ bluetooth-tikku

hintavertailu.

 

Ja kun tekniikka kehittyy kätkön löytäjä voisi saada viestin kännykkään jo paikan päällä ja jättää oman viestinsä.

Edited by esasuuronen
Link to comment

Tähän olisi mielenkiintoista saada reviewerin kommentti.

 

Tuo varsinaisen kätkörasian/lokikirjan puute tekee kätköstä lähes virtuaalin, ja niitähän ei juurikaan enää listattaviksi hyväksytä.

Toisaalta tämä idea poikkeaa virtuaalista siten, että jotain on kuitenkin paikalle jätetty.

 

Multi/Mystery kätkön välietappina tuo varmaankin onnistuisi hyvin. Eli siis bluetoothia käyttämällä selviäisi varsinaisen kätköpurkin koordinaatit...

Link to comment
Multi/Mystery kätkön välietappina tuo varmaankin onnistuisi hyvin. Eli siis bluetoothia käyttämällä selviäisi varsinaisen kätköpurkin koordinaatit...

Niin. Laitteen nimihän voisi sisältää tiedon, jota tarvitaan varsinaisen kätkörasian löytämiseksi.

Link to comment

Lähiaikoina tuo kätkö tulee varmaan tehtyä.

Juuri tutkin paljonko tuo laite kuluttaa virtaa.

 

Sain tuollaisia arvoja kuin alle 10mAh.

Eli jos laitan kolme 1,5v D-paristoa, saan 4,5v jännitteen.

Parhaimmissa paristoissa 16500mAh nopealla laskutoimituksella saan yli 2kk toiminta-ajan.

 

Täytyy vain löytää hyvä paikka täältä Lahden seudulta.

Saas nähdä kuka tuon ensimmäiseksi bongaa.

 

Tuohon ei nyt saa asennettua mitään lisätietoja, ilmoittaa vain bluetooth-laitteen tyypin.

Voisihan tuon tyyppi tunnuksen avulla tehdä salakoodin avaimen jolla ratkeaa kätköpurkin sijainti.

 

Ei vain kiinnosta laittaa purkkia mihinkään kun geojästit multa yhden jo tuhosivat.

Link to comment

Tulihan väsättyä nyt toi bluetooth-lähetin säänkestävään pakettiin.

Tuossa eri kulmasta.

Ostin tuollaisen halvan taskulampun.

Piti teippailla kun huomasin että tuo ei ole kovin vesitiivis.

Nyt käyn laittamassa sen koekäyttöön suunnitelemalleni kätköpaikalle.

Jos tuon vaaditun boxinkin sais roudattua jossain vaiheessa myös sinne.

Sais sen sitten virallisesti toimintaan.

Edited by esasuuronen
Link to comment

Tahu Nuva:

 

Reviewer-kommenttia kun kaivattiin niin...

- purkki olla pitää, lokikirjoineen tietty

- eli tämä sopii hyvin mysteeri/multikätkön osaksi

 

 

----

 

Kävin tänään etsimässä kätköä, mutta lähettyviltä ei löytynyt mitään boksia / logikirjaa. Siis löysin tuon Bluetooth -laitteen kyllä - ja tämä tunnistettiin ihan tekniikan keinoin myös ;) . Eli jos löytää bluetoothmasiinan, niin loggauksen pitäisi olla ilmeisesti olla ihan siinä näkyvillä? Ainakaan emme kahden silmäparin voimin löytäneet loggausta mahdollistavaa paikkaa - vai joutuuko tässä nyt ehtimään sitten ihan eri paikasta myös tuota logattavaa rasiaa ??? No - kirjasin kuitenkin käydyksi - en tiedä onko oikea toimintatapa.

 

:lol:

Link to comment

Kätkökuvauksesta saa käsityksen, että jemma on ihan tavallinen peruskätkö annetuissa koordinaateissa. Bluetooth ohjaa purkin lähistölle, jos sitä haluaa käyttää, mutta purkki on etsittävä gepsin avulla.

KÄTKÖKUVAUS: Todellakaan tarkoitus ei ole repiä bluetooth laitetta pois paikoiltaan vaan tunnistaa se esim.kännykällä.

Itse boxi ja lokikirja löytyy annetuista koordinaateista.

Itse bluetooth on reilusti erillään koska lähetyksen kantama riittää itse kätköön.

Link to comment
Kätkökuvauksesta saa käsityksen, että jemma on ihan tavallinen peruskätkö annetuissa koordinaateissa. Bluetooth ohjaa purkin lähistölle, jos sitä haluaa käyttää, mutta purkki on etsittävä gepsin avulla.
KÄTKÖKUVAUS: Todellakaan tarkoitus ei ole repiä bluetooth laitetta pois paikoiltaan vaan tunnistaa se esim.kännykällä.

Itse boxi ja lokikirja löytyy annetuista koordinaateista.

Itse bluetooth on reilusti erillään koska lähetyksen kantama riittää itse kätköön.

Jaahas. Kätkökuvausta on näköjään muutettu jälkikäteen... alkuperäinen olikin kyllä sekava.

 

 

Alkuperäisessä kätkökuvauksessa luki AINOASTAAN näin:

 

"Siellä on lokikirja ja laatikko, extrana!! se on kätkö bluetooth:lla

 

Jos tahdot voit tunnistaa bluetooth laitteen.

"

 

Tuosta ei siis käynyt selville mitä piti etsiä ja että siellä on erikseen laatikko, johon voi kirjata ja ERI PAIKASSA bluetooth vekotin, jolla ei siis käytännössä ole mitään virkaa.

 

Kuvauksessa annettujen koordinaattien ja bluetooth- vekottimen välinen etäisyys on n. 25 m.

 

Jep. Emme siis löytäneet kätköä :lol: Tosin jos se on koordinaattien osoittamassa paikassa, on se hyvin pitkälle lumen alla. Selvisipä tämäkin sitten. Mutta täytyy myöntää että alkuperäinen kuvaus oli kyllä aika sekava - ennen kuin tuo tarkentava osuus lisättiin kuvaukseen.

Edited by Kinde
Link to comment

Jep...oli hieman kuvaus ja koko systeemi hämärä. Känny löysi kyllä bt-laitteen mutta so what ? Kantama "pahimmillaan" kymmeniä metrejä ja haeskelun jälkeen hoksattiin koko laite ja luonnollisesti oletettiin, että logikirjaa löytyisi siitä läheisyydestä... koordinaatit veivät sitten ihan muualle ja semmosta. Joku voisi vääntää rautalangasta vielä tuon BT-laitteen idean ?

 

"Bluetooth ohjaa purkin lähistölle, jos sitä haluaa käyttää, mutta purkki on etsittävä gepsin avulla."

 

? Miten se ohjaa ? :lol:

Link to comment
? Miten se ohjaa ?  :lol:

Aha, juu, väärä sana. Eihän se tosiaankaan ohjaa - korkeintaan ilmoittaa, että jemman tienoilla ollaan.

 

Mielekkäämpi teknologiakätkö tulisi varmaan Shambbun ehdottamalla tavalla:

Eli siis bluetoothia käyttämällä selviäisi varsinaisen kätköpurkin koordinaatit...
Link to comment

Tuossa nyt hämminkiä tuon kätkön teossa.

 

Alunperin piti tehdä kätkö jossa vain bluetooth laite joka tunnistetaan ja merkataan löydetyksi itse nettisivulla.

Mutta kun enään ei saa olla virtuaalikätköjä, "kylläkään en vertaisi tuota virtuaalikätköön, sentään jotain bongataan kohteessa".

Vaan joka kätkössä pitää olla boxi ja logikirja.

 

Toi kätkö olisi ollut helppo löytää epäselvillä koordinaateilla sillä bluetooth antaa siihen liikkuvuutta.

Itse otin boxin koordinaatit navicore ohjelmalla, ilmeisesti pahemman kerran heittoa normaali gerpsiin.

Oikeat koordinaatit saan varmasti kun joku ton ensimmäiseksi löytää.

Itsellä ei nyt normaali GPS.ä käytössä.

 

Mutta kätkö on löydettävissä ilman gerpsiä, sillä olin laittanut kryptattuun juttuun selkeän sijainnin, "Boxi on keskimmäisen hyppyrin alla."

Tarkemmin en viitsi ilmoittaa, katoaisi se etsimisen ilo.

 

Tuonkin voi tietysti ymmärtää monella tavalla.

 

Eiköhän tämäkin kätkö muodostu toimivaksi alkuvaikeuksien jälkeen.

Ja luulen että toi bluetooth on kiva lisä kun saa bongata sen.

Edited by esasuuronen
Link to comment

Jep. Tuo bluetooth on ideana erittäin hyvä. En vaan tiedä tuoko se mitään lisäarvoa normaaliin traditional kätköön. Ideaa kyllä pystyisi hyödyntämään aika hyvin esimerkiksi multi/mystery -tyylisessä kätkössä, jossa esim bluetoothin antamasta id:stä / koodista saisi puuttuvan palasen esimerkiksi koordinaatteihin tai seuraavaan reittipisteeseen.

 

Mutta silti, maisemat kätkön tiimoilla ovat hienot - täytyy käydä etsimässä myös tuo loggauspurnukka kun aikaa liikenee. Ja muutenkin, uudet kätköt ovat aina tervetulleita - kivahan niitä on metsästellä. ;)

Link to comment
Uuden idean kehittelyssä on usein hankaluutensa - mutkia saattaa tulla matkaan ja säännötkin asettavat omat rajoituksensa.

Kannattaa kuitenkin jatkaa pioneerityötä, uutuudet sytyttävät mielenkiinnon eri lailla kuin tusinatuotteet.

Juuri näin kuten PekkaR sanoi - ja lisäksi eihän tuo ole nyt mikään tusina-traditional-kätkö. Siellähän jyllää tekniikkaa.

 

Juu, ja kun nuo virtuaali- tai locationlesskätköt ovat mennyttä kauraa - niin joku ratkaisuhan on keksittävä.

Edited by Kinde
Link to comment

Kiitos palautteesta.

 

Noista olenkin saannut ajatusta muuttaa tämän jossain vaiheessa multikätköksi.

 

Lisäideana olisi hyödyntää toista kännykkäliittymääni jossa päällä vain vastaaja ja siellä tiedonanto jatkokoordinaateista.

 

Eli ensin olis vaikka koordinaatit mistä löytyis toi puhelinnumero.

 

Puhelimen viestissä jatkokoordinaatit bluetoothin luokse ja koordinaatit jotka avautuakseen tarvitsevat tuon bluetoothin tunnistuksen.

 

Lopullisissa koordinaateissa boxi ja lokikirja.

 

Itse en ole kuitenkaan kovin innokas multikätköjen etsijä, mutta muiden iloksi voisin tuon toteuttaa.

 

Kysymys?

Olisiko siirtymät noiden koordinaattien välillä ihan kävelymatkoja vai autolla tehtäviä?

Autosta vois ihan vaan tunnistaa tuon Bluetoothin.

Täytyy kehitellä, antakaa vinkkejä.

Link to comment
Kysymys?

Olisiko siirtymät noiden koordinaattien välillä ihan kävelymatkoja vai autolla tehtäviä?

 

Yleisin taitaa olla ihan kävelymatkasiirtymä, mutta multeja on monenmoisia. Suomessa on tällä hetkellä multeja siirtymältään kaikkea väliltä 0 - 716000 metriä. :laughing:

Hyvä olisi kuitenkin kätkökuvauksessa kertoa suuruusluokka minkälaiseen siirtymään kätköilijän on varauduttava.

Link to comment

OFFTOPIC:

 

Olen itsekin miettinyt multia, jossa siirtymät olisivat suhteellisen pitkät ja ehkä joutuisi taittamaan muuten kuin kävellen ... Esim. niin että Lahden ympäristökunnat tulisivat tätä kautta tutuksi ja ne kierrettyään löytäisi myös lopullisen kätkön sijaintipaikan.

 

Ilmeisesti kuitenkin kätköilyn idea on samoileminen, eikä autolla kruisailu ympäri kyliä - vaikka monesti kulkuneuvoa tarvitaan päästäkseen mestoille. Tosin mikäpä sitä estää kokeilemasta, kunhan ei nyt sentään tarvitse Rovaniemen kautta kiertää lopulliseen pisteeseen. :laughing:

 

Esalle pieneksi vinkiksi: ehkä multi, jossa käyskentely tapahtuu pääasiassa juuri tuolla urheilukeskuksen hienoissa maisemissa voisi olla aika kiva. Siellähän tuota ulkoilupolkua riittää - tosin taitavat suurin osa olla hiihtolatuina näin talvisin. Mutta ei tuota nyt tehtyä traditional cachea kannata pois heivata - tekee sitten uuden kätkön, jossa esim. tuota bluetoothia hyödynnetään siinä sivussa tjmv.

Link to comment

Tästä herää mieleen yksi kysymys... Yleensä on tulkittu, että jos kätkölle pääsemiseksi tarvitaan erikoisvarusteita, kuuluu Terrain-luokituksen olla T:5. Tyypillisesti silloin tarvitaan vene, kiipeilyvarusteet tai jotain muuta ulkona liikkumiseen käytettävää. Mutta miten tulkitaan BT-käsikone, joka tähän uuteen versioon tarvittaisiin? Kyseessä on sen verran uudempi tekniikka, ettei jokainen vielä kulje hammastettu kännykkä taskussa.

 

Capt. Morgan tuossa jo yhden linjanvedon oman kätkönsä kohdalla luokittelemalla sen T < 5; tuolla tarvitaan WLAN-varustettu laite (tai ehkä nuo verkkotiedot voi saada webistä jostain hotspot-luettelosta hakemalla?). WLAN ei liene paljoa bluetoothia yleisempi.

 

Molemmat teknologiat kuulunevat siihen luokkaan, että niitä voidaan pitää keskivertokätköilijöiden osalta "erikoisvarusteina", puhumattakaan taidosta hyödyntää niiden ominaisuuksia näin (tosin se menee jo D-luokituksen puolelle). Mutta kuuluuko tämän tyyppisten erikoisvarusteiden tarvitseminen ilmoittaa tuolla T:5-arvolla?

Link to comment

Minusta VesaK:n ajatus bluetooth-kätkön merkitsemisestä viitokseksi on kannatettava. Jos kuvauksessa vielä selvästi kerrotaan, että viitosluokitus johtuu siitä, että tarvitaan sellaista ja sellaista tekniikkaa, niin silloinhan kenellekään ei tule yllätyksiä. Monet suunnittelevat kätkömatkojaan jonkin kätköluettelon avulla ja valikoivat kätköt tuolloin paikan ja vaikeusasteen mukaan. Jos sitten tuleekin yllätyksenä kesken matkan, että seuraavaa kätköä ei voikaan löytää ilman erikoisvarusteita, se on ikävää. Mutta jos kätkö on luokiteltu viitokseksi, etsijä varmasti lukee kuvauksen ennen matkaan lähtemistä.

 

Mielestäni asian mainitseminen myös tekstissä on tarpeen siksi, että etsijä tietää, onko bluetooth ainoa syy vaikeusasteluokitukseen vai voiko vielä tulla vastaan muitakin yllätyksiä.

Link to comment
Mielestäni asian mainitseminen myös tekstissä on tarpeen siksi, että etsijä tietää, onko bluetooth ainoa syy vaikeusasteluokitukseen vai voiko vielä tulla vastaan muitakin yllätyksiä.

Mielestäni tekstiosassa voisi hyvin mainita, mikä on kätkön "fyysinen" vaikeusluokka. Tässä luokituksessa otettaisiin nimenomaan huomioon nuo perinteiset tekijät ("aivan ilmeinen - muutamia vaihtoehtoja - neula heinäsuovassa").

Link to comment

Olen samaa mieltä tuosta luokituksesta.

Tuohon minun kätköön se ei tällä hetkellä päde, sillä toi bluetooth on vain extraa.

 

Eikä itse kohteessa selviä mitenkään että siellä tuollainen laite on, vaan boxi löytyy ihan normaalisti.

Joskus tulevaisuudessa jos joku tai minä teen bluetoothin avulla esim.multikätkön on toi luokitus 5 suotavaa.

 

Tuossakaan ei takuuta että kaikki laitteet tunnistaa nimeltä tuon bluetoothin.

Näin oli juuri käynnyt latebraO_o.lle bluetoothia tunnistaessaan.

Onneksi heillä oli matkassa toinen sinihampaalla varustettu kännykkä.

 

Vilkasta on ollut kätköllä, harmi että ensimmäiset missas sen boxin.

 

Itse olen käynnyt kätköllä joka päivä, varmistamassa tuon bluetoothin toiminnan ja yrittänyt saada tarkempia koordinaatteja :D

Edited by esasuuronen
Link to comment
Vilkasta on ollut kätköllä, harmi että ensimmäiset missas sen boxin.

Ensimmäinen olis muuten ollut varmaan PekkaR, kunnia siitä hänelle.

En ansaitse kunniaa. Olen talviunilla - en ole käynyt maastossa aikoihin. Olen vain osallistunut tähän kiinnostavaan keskusteluun.

Link to comment
Mutta kuuluuko tämän tyyppisten erikoisvarusteiden tarvitseminen ilmoittaa tuolla T:5-arvolla?

Itse samaistaisin bluetooth- ja wlan-laitteet tässä tapauksessa ennemmin laskentakätköjen tietokoneohjelmiin tai taskulaskimiin (paljastavat oikeat koordinaatit) kuin fyysistä etenemistä helpottaviin varusteisiin (vene, sukellispuku jne.). Siksi ainakin omasta mielestäni olisi selkeämpi hahmottaa, jos teknokätköjen haastavuus ilmenisikin korkeampana D-arvona eikä T-luokituksessa.

 

Mutta miten tahansa, sanallinen kuvailu lienee se tärkein tietolähde. Kaikki mekaaniset määritelmät oikean tähtimäärän laskemiseksi kun harhautuvat aina jossakin erikoistapauksessa. :D

Link to comment
Siksi ainakin omasta mielestäni olisi selkeämpi hahmottaa, jos teknokätköjen haastavuus ilmenisikin korkeampana D-arvona eikä T-luokituksessa.

Tuo on kyllä hyvä huomio. Joka tapauksessa olipa kätkö sitten D = 5 tai T = 5, kukaan ei ilmeisesti ryhdy etsimään sitä lukematta ensin perusteellisesti kuvausta.

Link to comment
Asiasta toiseen - olen muuten itse suunnitellut ihan

vastaavaa osaksi tulevaa "Technology Freak"

- kätkösarjaani. Joutava puolirisa BT-handsfree on jo

pöytälaatikossa, sijoituspaikka on vain haussa...

Resetoin BT-handsfreen jotta se olisi löydettävissä (paritettuna näkyy vain sille puhelimelle johon se on paritettu) - mutta kuis kävi... Kun pistin sen ulkopuoliseen virtalähteeseen, se lakkaa mainostamasta itseään. Voi räkä! :D

 

Onko joukossa elektroniikkaguruja jotka osaisivat estää moisen?

 

t: Olli

Link to comment

Moro!

Mulla ainakin näkyi muillekin laitteille toi vaikka olisi paritettuna johonkin tiettyyn laitteeseen.

Saattaa olla eroja laitteiden toiminnassa.

 

Mulla muuten oli samainen ongelma omassa bluetooth-laitteessa.

Kun kytkin siihen 3x1,5V paristoa jännitelähteeksi nousi jännite yli 4,8V ja tuo oli liikaa laitteelle.

Tuo ei polttanut laitetta mutta jostain syystä ei vain toiminut, joku sisäinen ylijännitesuoja aktivoitui.

Sitten hetken aikaa kuormitin paristoja polttimolla niin että jännite putosi, niin kas kummaa alkoi toimimaan.

Tuossa alkuperäisenä paristona on vain 3,8V, eli ei ole tarkoitettu hirveän suurille ylijännitteille.

Kokeile samaa, jos alkaa vaikka toimimaan.

Link to comment

Kysynpä vielä täälläkin tuon kätkön vaikeusluokitusta. Mitä kätköjä olen löytänyt, tuntuu tuo maasto keskimmäisen hyppyrimäen luo olevan samaa 2,5:n tasoa kuin muutkin 2,5:n maastot. Joku noissa loggauksissaan kertoi purkin takaisinlaittamisen vaatineen akrobatiaa. Eli: Siksi kysynkin, missä kohdassa näkyy se, että purkin saaminen vaatii mahdollisesti kiipeilyä?

 

Vaikka tämä onkin vain leikkiä koko touhu, niin kuitenkin olisi mukavaa saada löytöjä. Siksi omien rajoitusten (ikä, kömpelyys) huomioonottaminen on kai viisautta. Riittävien ennakkotietojen varassa voi(nee) valita itselleen soveltuvimmat etsittävät.

Link to comment

;)

 

Moro, nostetaanpa tämä keskustelu taas pinnalle.

 

Haluan tehdä kätköstäni nimensä veroisen.

 

Eli keväällä kun säät antavat periksi niin ajattelin asentaa kätkön läheisyyteen bluetooth laitteen.

Laitteen pystyy nimeämään 20 merkillä, eli hyvin mahtuu koordinaatit.

 

Sitten kun havaitsee tämän laitteen niin saa nuo koordinaatit näkymään omassa kännykässä.

Koordinaatit taas ohjaavat läheiselle paikalle joka ehdottomasti on näkemisen arvoinen.

Harva varmaan muuten on tietoinen kyseisestä paikasta.

 

Tämä paikan näkeminen on siis vain extraa ja eikä muuten kuulu nykyiseen kätköön.

Ainoastaan sen saa selville bluetoothia tukevalla laitteella ja vieläpä niin että se tukee tuon 20 merkin näyttämistä.

Testaillessani laitettani huomasin ettei kaikki kännykät tue tuota.

 

Mutta nyt ei muuta kuin kevättä odotellen...

Link to comment

 

Ainoastaan sen saa selville bluetoothia tukevalla laitteella ja vieläpä niin että se tukee tuon 20 merkin näyttämistä.

Testaillessani laitettani huomasin ettei kaikki kännykät tue tuota.

 

Mutta nyt ei muuta kuin kevättä odotellen...

 

Periaatteessa 6 merkkiä riittää, jos kätkö ei ole kovin kaukana alkupisteestä...? Mulla on aika monta multia, joissa olen välipisteillä ilmoittanut vain tuhannesosat, ja hyvin on jengi kätköt löytänyt.

Link to comment

Hyvä että muillakin kiinnostusta kehitellä noita BT kätköjä.

 

Lueskelin noita etsijöiden kommentteja ja aika monella oli ongelmia löytää tuo bluetooth.

 

Toivottavasti omassa kätkössä ei tuota ongelmaa ilmene, ja onneksi se on vain extrana.

Ei siis vaikuta peruskätkön löytymiseen.

 

Milloinkohan joku kehittää oikein sarja BT-kätkön, eli olis useampi BT lähetin jotka ohjaavat aina seuraavalle ennenkuin lopullinen kätkö löytyy.

 

Itse mietin aikoinaan myös puhelivastaajan viestiä avuksi.

Onhan noita automaattisia tekstiviestejäkin!? kun soittaa numeroon niin laittaa paluuna tekstarin.

 

Pitäiskin tekniikan avuin tehdä kunnon mysteerikätkö.

Mutta palaute onkin sitten kuumanlaista jos tekniikka ei pelaakaan.

 

Antais se kyllä haasteellisuutta, eikä ihan kuka tahansa bongaa sitä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...