Jump to content

Startershandleiding.


Recommended Posts

Vanmorgen even de tijd genomen om puur uit interesse even de startershandleiding door te bladeren. Mooi gemaakt en heel duidelijk uitgelegd.

 

Ik moest wel lachen om de volgende zin, misschien goed om toch even aan te passen:

En de gps van de cache eigenaar heeft misschien ook wel een afwijking gehad toen de cacher werd gemaakt
Ik weet niet of ik erg geïnteresseerd ben in de afwijking van de gps toen de cacher werd gemaakt hoor :D.

 

Verder viel me nog op dat er in het blauwe gedeelte van de prezi in (vooral) de eerste helft gesproken wordt over 'trackabels' en de tweede helft over 'trackables'. Niet echt een halszaak, maar ik ben nogal van consequent woordgebruik in dit soort dingen :).

Link to comment

 

Zo juist heb ik de complete handleiding gelezen. Erg duidelijk, compleet en zeer verhelderend voor mij als nieuwe cacher.

Toch heb ik een vraagje. Ik heb al verschillende caches gelogd waar dan onderaan een hele rij of soms zelfs meerdere rijen staan die "een banner" zouden zijn die je kunt krijgen als je de cache hebt gevonden en gelogd. Ik heb echter geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

 

Ik heb wel een Mac computer dus misschien is dat dan anders dan een Windows computer want de screens in jouw handleiding zien er bij mij ook iets anders uit.

 

Zou je mij a.u.b. dat bannersysteem kunnen uitleggen?

Link to comment

Een banner is een plaatje wat je in je profiel kunt zetten. HIervoor moet je een html-code toevoegen. Dat zijn de regels die je onder aan de cachelisting ziet.

De banner kun je toevoegen aan je profielpagina. Op je profielpagina kun je de keuze maken: wijzig je profiel. Onder in de pagina die je dan krijgt kun je je forumhandtekening en je bio aanpassen. De informatie in je BIO wordt op je profielpagina getoond. Als je de html-code daar neer zet, dan wordt de banner daarna op je pagina getoond.

Link to comment

Bedankt voor je mooie presentatie! Paar weken geleden met geocachen begonnen maar ik vind het nu al een super hobbie!

Een andere hobbie van me is schrijven. Lange brieven met vriendinnen in het buitenland. Ik zou het tof vinden om deze 2 hobbies met elkaar te combineren en vroeg me af, los vd haalbaarheid vt doel ?, kun je een trackable een doel geven als bv een adres in een ander land of een cache in een ander land? 

Edited by karinn77
Link to comment
25 minutes ago, karinn77 said:

Bedankt voor je mooie presentatie! Paar weken geleden met geocachen begonnen maar ik vind het nu al een super hobbie!

Een andere hobbie van me is schrijven. Lange brieven met vriendinnen in het buitenland. Ik zou het tof vinden om deze 2 hobbies met elkaar te combineren en vroeg me af, los vd haalbaarheid vt doel ?, kun je een trackable een doel geven als bv een adres in een ander land of een cache in een ander land? 

 

Uiteraard.

 

Nu de praktijk: Weinigen kijken naar het doel van een TB op de listing/website. Zelf gebruik ik GSAK waarin alle caches zitten om een selectie op de GPS te zetten. Onderweg kan het dan zijn dat we een TB achterlaten of oppikken en eens thuis schrijf ik mijn logs, geef de tracking code in van de opgepikte TB en als alles af is wordt alles automatisch gelogd via de API van Groundspeak.

Op geen enkel moment zie ik de TB listing en ik heb er dan ook geen idee van wat het doel van een TB is. De enige manier om dat wel (op voorhand) te weten is wanneer het doel op een kaartje staat dat aan de TB bevestigd is. Ik had bij 1 van mijn TBs ook een kaartje bevestigd maar op latere foto's van de TB was het kaartje al verdwenen.

Later zijn ook mijn TBs verdwenen. Je kan er best van uit gaan dat eens een TB los gelaten wordt je absoluut geen controle meer hebt wat er mee gebeurt.

 

 

Link to comment

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord!

Tuurlijk, je hebt er geen enkele controle over, snap ik.. maar als die mogelijkheid er is ga ik het zeker proberen.. maar wat ik niet snap.. als geocachers onder elkaar zorg je toch dat je snapt wat je aan het doen bent en verdiep je je in trackables? Dan zorg je toch dat dat kaartje eraan biijft zitten.. of dat het z'n doel haalt.. tuurlijk is het ook leuk als het een compleet andere kant opgaat en te volgen waar het allemaal heen gaat maar dat ze zoek raken snap ik niet.

  • Upvote 1
Link to comment

Ik draag zeker zorg voor de TBs die ik oppik (in ons notaboekje staan de TBs in volgorde van oppikken opgelijst zodat ze in volgorde kunnen worden achter gelaten)  en vele anderen doen dat ook maar net zoals caches vernield/gestolen worden hebben ook TBs te lijden onder mensen die het niet te nauw nemen.

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...