Jump to content

Geocaches geschikt voor rolstoel?


team White Lions

Recommended Posts

Door een onfortuinlijke glijpartij op een sneeuwhelling heeft mijn man zijn knieriem gescheurd en loopt hij de komende maanden op krukken. Langere wandelingen kunnen uitsluitend in rolstoel. Maar we zijn echte geocachers die er het liefst elke weekend met het gezin op uit trekken. Normaal gezien gaan we voor multi-caches door de ongerepte natuur met een gemiddelde terreinfactor van 3 tot 3,5 ster. Geen hoge puzzelfactor :rolleyes: . Maar nu we tijdelijk rolstoelgebonden zijn, moeten we onze zoekcriteria bijstellen.

 

Omdat het niet mogelijk is om te zoeken op 'wheelchair accessible' o.i.d. stellen we onze vraag via het forum: hebben jullie tips voor leuke multi-caches die rolstoel-toegankelijk zijn? Veelal in steden, dat kunnen we nog bedenken, maar het gaat ons om bij voorkeur caches in de natuur (in dit geval eerder parken, kunnen we ons zo voorstellen). In Nederland, Vlaanderen of Duitsland (max. 1,5 uur rijden van Nederlandse grens). Alle tips (stad of natuur) zijn van harte welkom.

 

Heel hartelijk dank alvast!

Team White Lions uit Dordrecht

(geocaching picture blog: www.dewittevanleeuwen.blogspot.nl)

Link to comment

Tja, ik vrees dat er (wat mij betreft) wat minder goed wordt omgegaan met het toepassen van het rolstoel icoontje.

In mijn ervaring is zo'n één op de vijf caches met dit icoontje helemaal niet rolstoeltoegankelijk (op één of meerdere punten in de route).

 

Zelf schrijf ik vaak een mailtje naar de CO van de cache met nog wat aanvullende vragen en besluit dan of ik al dan niet de cache ga vinden, zeker als ik alleen ga. Meestal krijg ik wel een hulpvaardig en bruikbaar antwoord, dus dat is zeker aan te raden.

 

Hier is een bookmarklijst van een team dat veel rolstoelcaches heeft gedaan en omschreven.Link

 

Verder kun je (een aantal)caches op rolstoelgeschiktheid controleren en zelf waarderen op www.handicaching.com

Link to comment

Das een aardige domper zeker als het lekker weer is, sterkte met het herstel.

Welke afstanden willen jullie doen met de rolstoel, ik begrijp dat jullie geen rolstoel gewend zijn. En kleine afstanden kunnen dus wel op krukken begrijp ik (zeer handig als prikstok :rolleyes: )

In en rond purmerend zijn wel wat punten te scoren ook met een rolstoel.

Laat maar even weten als jullie meer willen weten.

Nogmaals sterkte met het herstel.

Link to comment

Allen dank voor de reacties. Via een Duits forum kreeg ik de tip om een 'PQ' te doen. We cachen al een jaar, maar het begrip 'Pocket Querry' is toch iets nieuws voor ons. Hiermee kunnen we precies de caches uitzoeken die in principe rolstoelvriendelijk zouden moeten zijn. We houden de opmerking in gedachten dat niet alle 'rolstoelvriendelijke' caches dat ook per se op alle punten van de cache zijn... We gaan het beleven. Morgen ons eerste 'rolstoel' geocache avontuur. Nogmaals dank iedereen voor de tips.

Team White Lions uit Dordrecht

www.dewittevanleeuwen.blogspot.nl

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...