Jump to content

Toegelicht: Saturatie check of Coördinaten check


-Tjiftjaf-

Recommended Posts

Hoewel het de bedoeling is dat u zoveel mogelijk zelf nagaat of uw nieuw te plaatsen cache op voldoende afstand van andere fysieke (tussenpunten van) caches ligt, kan het voorkomen dat u daar zelf niet helemaal uitkomt.

Er ligt bijvoorbeeld een mystery cache in de buurt met een puzzel waar u niet uitkomt, een premium member cache terwijl u geen premium member bent, of u vermoedt dat een auto route van een lange multi cache ergens in de buurt langskomt.

 

Het is mogelijk om vooraf te toetsen of er verborgen, beschermde waypoints en/of final locations van andere caches in de buurt van een beoogde cache locatie liggen.

 

U kunt het volgende doen:

 

• Vraag een cache formulier op en zet daar, op de daarvoor bedoelde plaatsen, de coördinaten in van de locatie(s) waar u een cache(route) wilt neerleggen/uitzetten.

• Zet in de titel "Saturatie check" of "Coördinaten check".

• Schrijf in een note aan de reviewer dat u graag alleen een coördinaten/saturatie check wilt en dat de cache op dat moment niet gepubliceerd hoeft te worden.

• Dien de cache ter review in, u krijgt hem dan retour na controle op verborgen, fysieke waypoints en eindlocaties van andere caches

 

Wanneer u de, in de omgeving liggende, caches niet zelf heeft gevonden, kunnen de reviewers u echter geen GC nummers, afstanden en/of coördinaten van deze verborgen locaties van andere caches geven.

U weet dan alleen of de locatie(s) die u voor uw cache in gedachten heeft "vrij" is i.v.m. de 161 meter richtlijn of te dichtbij ligt.

 

Hier kunt u het nog eens nalezen: Link

 

De Nederlandse reviewers willen graag dat u een cache voor een saturatie check ter review indient (en geen mail stuurt).

Dat houdt alle toekomstige discussie over uw nieuwe cache centraal (op de cache pagina) en voor alle reviewers te lezen, u bent dan niet van één reviewer afhankelijk en krijgt zeer waarschijnlijk ook sneller een antwoord.

 

Het is niet nodig om een nieuw cache formulier op te vragen en in te vullen wanneer u de cache van een saturatie check retour krijgt.

U kunt eenvoudig het cache formulier bewerken tot de cache in orde is en dezelfde pagina ter review insturen.

De hele conversatie voorafgaand aan publicatie verdwijnt automatisch bij het online komen van de cache.

 

Overigens is het reserveren van coördinaten, middels deze check niet mogelijk.

Wanneer iemand een cache pagina met een ouder GC-nummer aanbiedt die conflicteert met uw cache, dan gaat de andere cache voor.

Daarnaast, als de publicatie van uw cache te lang op zich laat wachten en de reviewers niet meer de indruk krijgen dat aan de cache pagina gewerkt wordt, dan zullen zij een andere aangemelde cache toch publiceren.

Dit zijn beleidsregels van Groundspeak.

 

 

Namens de Nederlandse reviewers

-Tjiftjaf-

Edited by topzoekertje
add a link to the help center
Link to comment

Stel u prikt een punt en ik vertel u dat uw cache te dicht bij cache GC12345 ligt.

U prikt een volgend punt, stuurt uw cache weer in en ik vertel u dat uw cache nog steeds te dicht bij GC12345 ligt.

Dit herhaalt zich nog een keer.

Ik kan niet goed inschatten of u ter goeder trouw een locatie voor uw nieuwe cache in de buurt probeert te vinden, of dat u op deze manier probeert uit te vissen waar die moeilijke puzzel cache ligt, die u maar niet opgelost krijgt.

 

Wij hebben helaas de ervaring dat er geocachers zijn die de reviewers informatie willen ontfutselen om op die manier de caches te vinden, die voor hen maar hinderlijke stipjes blijven.

 

Daarom geven wij ook geen informatie over GC nummers van caches die te dichtbij liggen.

 

Wat wij tijdens het reviewen wel regelmatig doen is bij uw found logs kijken of u de cache die in de weg ligt al gevonden heeft.

Dan kunnen we namelijk wel wat meer informatie verschaffen.

 

-Tjiftjaf-

Link to comment

Dit is een beetje een achterdochtige reactie van de reviewer. Geocachers brengen cachepagina's aan om nieuwe caches te leggen, niet om coördinaten te ontfutselen. (er zijn misschien uitzonderingen)

Mochten jullie dit anders ervaren, hebben jullie dit ook wel snel door zeker? Je moet toch al vele malen je listing opnieuw indienen om er uiteindelijk een mogelijke coördinaat uit te halen voor die ene mysterie die in je oog prikt.

 

Maar eigenlijk is dit geen antwoord op mijn vraag of statement: dit staat zo niet in de richtlijnen, dus doen jullie maar weer eens wat.

 

Wat wij tijdens het reviewen wel regelmatig doen is bij uw found logs kijken of u de cache die in de weg ligt al gevonden heeft.

Dan kunnen we namelijk wel wat meer informatie verschaffen.

 

Hahahaha ... mijn ervaring spreekt dit tegen. Dus ofwel probeer je er hier maar even uit te komen, ofwel hanteert elke reviewer op zich aparte normen en waarden en niet te vergeten interpreteert elke reviewer op zich de richtlijnen op een andere manier. Een eenduidige lijn kunnen wij geocachers hier toch niet in trekken.

Link to comment

Er staat ook niet in de richtlijnen dat ze het wel moeten doen toch? Een globale omschrijving, dat is het idee van richtlijnen volgens mij. Je kan niet elke situatie of elk woordje erin schrijven, dan kunnen we er beter mee ophouden.

Daarnaast ben ik blij dat de gc-code niet gegeven wordt. Het wordt dan inderdaad een stuk makkelijker gemaakt om een onopgeloste/ongelopen cache te vinden, dat kan op die manier niet de bedoeling zijn. Ik zou er niet blij mee zijn in ieder geval.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...